College Aalsmeer verkwanselt Aalsmeerse belangen

Het wordt steeds duidelijker dat de Amstelveense AA-organisatie de dienst uitmaakt in het Aalsmeerse beleid. Het College van B&W van Aalsmeer is onvoldoende in staat om er zorg voor te dragen dat richtlijnen en beleidsregels die in Amstelveen gelden niet op de specifiek Aalsmeerse situatie worden afgestemd en dus ook niet één-op-één voor Aalsmeer van toepassing kunnen zijn.

Dit komt schrijnend naar voren bij het voorstel voor het nieuwe Evenementenbeleid. De Pramenrace, de Feestweek, Summerdance, de Geraniummarkt, evenementen die al jaren worden georganiseerd door talloze vrijwilligers staan hiermee onder druk. De VVD Aalsmeer vindt dit absoluut geen goede zaak.

Evenementen waar buitenstaanders wellicht minder van begrijpen, maar die voor echte Aalsmeerders een begrip zijn en bij uitstek de Aalsmeerse identiteit onderschrijven.

VVD Aalsmeer vindt dat het College zich teveel laat leiden door de regels in Amstelveen, zonder die zelf te toetsen aan de lokale cultuur. De VVD Aalsmeer kondigt dan ook, naast een tweetal moties, een amendement aan, die de lokale evenementen steunen. De VVD Aalsmeer is namelijk trots op de talloze Aalsmeerse evenementen en al die vrijwilligers die dit in Aalsmeer mogelijk maken.