VVD Aalsmeer staat achter Aalsmeerse evenementen en vrijwilligers

VVD raadslid en woordvoerder evenementenbeleid Marjanne Vleghaar is er duidelijk over. “Iedereen die ik in het dorp tegen kom begrijpt niet dat de burgemeester en wethouders de plank zo mis kunnen slaan. Natuurlijk is het belangrijk dat er regels zijn voor evenementen en dat er goed gelet wordt op de veiligheid. Maar nu slaan ze helemaal door. Ze voelen gewoon niet goed aan dat het hier om Aalsmeerse evenementen gaat, die door tientallen vrijwilligers worden georganiseerd. Je kan iets ook dood regelen en dat gaat nu gebeuren”.

“Ik wil niet vooruit lopen op de raadsvergadering van komende donderdag, maar ik kan nu al verklappen dat wij met 2 moties en 1 amendement gaan komen. Wij hebben ook het idee dat de inwoners en ondernemers die uiteindelijk gewoon overlast hebben, niet serieus genomen worden. Daar vragen wij ook aandacht voor in een van de moties. Als dit voorstel ongewijzigd blijft, zal het zeker de steun van de VVD niet krijgen” volgens Marjanne Vleghaar.

“De Pramenrace, de Feestweek, Summerdance, de Geraniummarkt, ga zo maar door, stuk voor stuk superleuke evenementen die al jaren worden georganiseerd door talloze vrijwilligers. De VVD Aalsmeer is trots op die talloze Aalsmeerse evenementen en al die vrijwilligers die dit in Aalsmeer mogelijk maken” vervolgt Marjanne haar verhaal.

“Het lijkt wel of de Amstelveense AA-organisatie de dienst uitmaakt in het Aalsmeerse beleid. Het College van B&W van Aalsmeer lijkt onvoldoende in staat om er zorg voor te dragen dat de richtlijnen en beleidsregels die in Amstelveen worden bedacht, vertaald worden naar regels die bij het dorpse karakter van Aalsmeer en Kudelstaart passen”, aldus Robert van Rijn, fractievoorzitter van de VVD Aalsmeer.

“Van alle evenementen organisatoren horen wij ook de klacht dat het aanvragen van een vergunning zo'n moeizaam proces is, met een overvloed aan papierwerk en voorschriften. Het antwoord van het College van B&W op deze signalen is het aanstellen van nog een ambtenaar, een zogenaamde coördinator evenementenbeleid. Denken ze nou echt dat dit de papieren rompslomp gaat verbeteren? Ik voorzie alleen een verbetering als ze daar een Aalsmeerder neerzetten op die plek, die tegengas kan geven aan de regelcollega's” vervolgt Robert van Rijn.

“Ik ben het helemaal eens met Marjanne Vleghaar, hier is het laatste woord nog niet over gezegd in de raadsvergadering van komende donderdagavond” zegt fractievoorzitter van Rijn.