Robert van Rijn kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen

Fractievoorzitter Robert van Rijn uit Aalsmeer stelt zich kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen. Op vrijdag 11 november presenteerde de VVD haar conceptkandidatenlijst met Van Rijn op de 54e plek. Robert van Rijn is directeur in het middelbaar beroepsonderwijs In Noord-Holland Noord.

In Aalsmeer kreeg Van Rijn de jarenlange omstreden koopzondag erdoor en in het dagelijks leven levert hij al 15 jaar zijn bijdrage aan betekenisvol onderwijs, zet in op verbinding in de regio en tegenwoordig werkt hij nog intensiever aan een sluitend vangnet voor kwetsbare jongeren.

Van Rijn is sinds 2010 raadslid in Aalsmeer en in 2013 benoemt tot fractievoorzitter. Buiten Aalsmeer is Van Rijn bekend van zijn jarenlange vrijwilligerswerk voor de lokale en landelijke tennissport en het openbaar onderwijs in de regio.

Van Rijn wil zijn ervaring, drive en sociale betrokkenheid voortzetten in de Tweede Kamer: “In het onderwijs werk ik elke dag aan het opleiden van de knapste koppen en handigste handen voor het beste sociaal programma dat er is: een baan. In de Tweede Kamer wil ik verder werken aan het versterken van het ruggengraat in onze maatschappij.”

Vanaf 22 november tot 2 december mogen leden van de VVD reageren op de kandidatenlijst waarna deze op 7 december definitief wordt.

De verkiezingen voor de Tweede Kamer vinden plaats op 15 maart 2017.