Stommeer ‘op de bank bij VVD Aalsmeer’

Zaterdag 7 oktober was de wijk Stommeer de locatie van een wijkbezoek door de VVD-fractie.

De VVD-raadsleden liepen eerst door de wijk Stommeer. Een aantal locaties werd bekeken. Zo werd de Hornweg bekeken op het punt waar de Ongestoorde Logistieke Verbinding onder de Hornweg door moet gaan. Daarna vertrok de VVD-fractie naar de Linneuslaan. Hier werd het omstreden groenonderhoud aanschouwd.

Na de fietstocht was er gelegenheid om met de raadsleden in gesprek te gaan “op de VVD-bank”. Die stond bij restaurant Oh aan de Ophelialaan. Ondanks het slechte weer werd de bank toch gevonden door een aantal inwoners en ondernemers. De gesprekken gingen over het geluidsscherm aan de N196, het verkopen van het gemeentelijk groen en over de samenwerking door de ondernemers in de Ophelialaan.

VVD-raadslid Dirk van der Zwaag, zelf woonachtig in de buurt, was content over de middag. “Het weer zat niet mee, maar toch zie je dat mensen ons opzoeken en hun verhaal kwijt willen, precies wat we beogen met deze wijkbezoeken. Op deze manier horen we wat er speelt. En ook eens van mensen die je anders niet zo vaak tegen komt”, aldus Dirk van der Zwaag.