Ondernemers met hart voor Aalsmeer: Stieva Metaal Groep

Vrijdag 19 januari was de top 10 van de Aalsmeerse VVD op bezoek bij Stieva Metaal Groep. Een prachtig bedrijf dat al meer dan 30 jaar actief is in Aalsmeer. Stieva Metaal Groep bewerkt metaal op maat tot bijzondere producten. Denk bijvoorbeeld aan trappen, kozijnen, ramen en deuren. Maar ook rondvaartboten worden door Stieva gemaakt.

De VVD fractie werd door gastheer en algemeen directeur Tom van Yperen eerst uitgebreid geïnformeerd over de geschiedenis van Stieva. Een indrukwekkend verhaal onder meer over de crisis in 2014 waarin Stieva besloot door te bouwen aan de Ziggo Dome ondanks de onzekerheid van inkomsten door het omvallen van een aannemer. Door Dorien Halbertsma, verantwoordelijk voor marketing en communicatie, werd een aantal door Stieva gemaakte producten getoond. Het filmpje waarin de bouw van een boot in fases tot leven kwam, was bijzonder om te zien.

Stieva heeft op dit moment 115 mensen aan het werk. Mensen die voor teamplayer Tom heel belangrijk zijn. Naast Tom werken zijn zus, vrouw en dochter ook in het bedrijf. “ Investeren in opleidingen voor je personeel is heel belangrijk, dat is het kapitaal dat we in handen hebben’, aldus Tom. Stieva heeft bovendien 10 stagiaires in het bedrijf lopen om op die manier ook een bijdrage te leveren aan de opleiding van de jeugd.

VVD fractielid en initiatiefnemer Teun Treur over Stieva Metaal Groep: “ Echt een prachtig Aalsmeers bedrijf.  Geweldig om te zien hoe hier met medewerkers wordt omgegaan. Mooi ook dat Stieva veel lokale verenigingen via sponsoring een warm hart toedraagt. Ik ben trots op dit soort bedrijven met een hart voor Aalsmeer”.