VVD initiatief verbindt politieke partijen

VVD raadslid Nanda Hauet, die naast haar raadswerk en haar drukke baan, ook maatschappelijk en voor het goede doel actief is, wist het dit jaar zeker. Ook politiek Aalsmeer zou zich van zijn sociale en sportieve kant laten zien. Het kostte haar inderdaad weinig moeite om een team van raadsleden om zich heen te verzamelen.

JCI Amstelland, een vereniging van jonge ondernemende mensen, die ook maatschappelijk actief zijn, organiseerde op 2 juni het evenement Netzomer. Een beachvolleybal evenement dat plaatsvond in The Beach. Het deelnemersgeld werd ingezameld om anderen te laten verbinden. Het goede doel was namelijk het Verbindingsdiner”, een initiatief om mensen uit de Amstelland regio, die normaliter niet zo makkelijk contact maken, of er gewoon financieel niet toe in staat zijn, een keer een diner aan te bieden en contacten te laten leggen.

Een van de deelnemende teams werd dus het team “Raad Aalsmeer”. Dit team van actieve fractieleden van alle verschillende Aalsmeerse politieke fracties was zonder enige noemenswaardige voorbereiding aan dit zware evenement begonnen, maar al snel bleek dat de Aalsmeerse politiek voor geen kleintje vervaard was. Na 1e geworden te zijn in de poule, moest de politiek pas in de halve finale het onderspit delven.

Ook met de veel besproken onderlinge verhoudingen zat het wel goed. Een prima inzet, goede samenwerking en een uitstekende sfeer kenmerkte dit Raadsleden team. Voor de goede orde de deelnemers op een rij: Danny Tol (AB), Rik Rolleman (PACT), Marijn Schoo (HAC), Dirk van Willegen (CDA), Nanda Hauet (VVD), Erik Abbenhues (VVD) en Robert van Rijn (VVD).