VVD: Twee migrantenlogies op Greenpark voldoende

Tijdens de raadsvergadering van donderdag 7 juli 2016 zal de structuurvisie Greenpark centraal staan. Belangrijk onderdeel daarvan is de huisvesting van arbeidsmigranten.

In de structuurvisie worden 3 locaties aangewezen voor die huisvesting. Uit alle inspraakreacties blijkt dat veel inwoners in Aalsmeer vooral moeite hebben met een van die locaties, de locatie Molenvliet. Deze locatie is nooit eerder aangewezen voor dat doel, ligt heel dicht tegen een woonkern aan en heeft geen logische verbondenheid met Aalsmeerse ondernemers. Voor de VVD reden om donderdag tijdens de raadsvergadering een amendement in te dienen om deze 3 e locatie uit de structuurvisie te laten verwijderen.

“Goede en veilige huisvesting voor Aalsmeerse arbeidsmigranten is voor de VVD belangrijk”, zegt fractievoorzitter Robert van Rijn. Al sinds de eerste plannen uit 2011is dit de koers van de lokale VVD-fractie: “Een bepaald maximum aantal bedden, het liefst in samenwerking met lokale ondernemers, die gebruik maken van de inzet van deze arbeidsmigranten. Dat is goed voor de lokale economie en doet ook recht aan de leefbaarheid in de wijken van Aalsmeer”, aldus Robert van Rijn. Al in 2011 diende de VVD hierover moties in, om lokale ondernemers te ondersteunen en een maximaal aantal bedden op Greenpark vast te stellen.

De nieuw voorgestelde locatie aan de Molenvliet kent niet de steun van de lokale VVD, omdat het niet nodig is voor de lokale economie en niet bijdraagt aan de leefbaarheid. Twee locaties met een maximum aantal bedden van 600 is op dit ogenblik meer dan voldoende. Daarom zal de VVD in elk geval komen met een amendement om het collegevoorstel aan te passen. Het amendement van de VVD zal voorstellen om de -3 de - locatie, Molenvliet, uit de structuurvisie te schrappen. Voorlopig hebben we met de eerste 2 locaties meer dan voldoende bedden, volgens VVD raadslid Nanda Hauet. En op deze wijze zal dit raadsvoorstel op veel meer steun uit de Aalsmeerse samenleving kunnen rekenen.

De VVD is een voorstander van lokaal ondernemerschap, maar in goede balans met de leefbaarheid voor de lokale bevolking. Iets wat in een florerend dorp als Aalsmeer hand in hand hoort te gaan.