Gezellige drukte bij nieuwjaarsbijeenkomst in het Dorpshuis van Kudelstaart

Op vrijdag 27 januari hield het lokaal netwerk VVD Aalsmeer/Uithoorn alweer haar tweede gezamenlijke bijeenkomst sinds het samen gaan van de afdelingen Aalsmeer en Uithoorn afgelopen jaar. Naast de tientallen VVD leden uit Aalsmeer en Uithoorn waren er ook enkele bezoekers van andere politieke partijen aanwezig bij deze goed bezochte nieuwjaarsbijeenkomst in het Dorpshuis van Kudelstaart.

Als voorzitter van het lokaal netwerk VVD Aalsmeer/Uithoorn sprak Marc Vergoossen enkele woorden over het verloop van het turbulente jaar 2016. Naast het inluiden van het nieuwjaar stond de avond in het teken van de aanstaande Tweede Kamerverkiezingen en de Aalsmeerse fractievoorzitter Robert van Rijn die zich kandidaat heeft gesteld voor de Tweede Kamer en die op 15 maart te vinden is op de 54e plek van de VVD lijst.

Voor een volle zaal vertelde Robert van Rijn dat hij naast zijn politieke activiteiten al tientallen jaren werkzaam is in het onderwijs waar hij naast lesgevende ook bestuurlijke functies heeft vervuld bij verschillende scholen. De 39-jarige Van Rijn is sinds eind 2014 werkzaam als directeur in het middelbaar beroepsonderwijs in Noord-Holland Noord waar hij zich onder andere in zet voor kwetsbare jongeren.

Tot slot vertelde Van Rijn dat hij zijn ervaringen, drive en sociale betrokkenheid wil voortzetten in de Tweede Kamer. Een daarop aansluitende vraag van een betrokken VVD'er over waar Van Rijn zich dan specifiek op wilt gaan focussen in de Tweede Kamer werd door het kandidaat-Kamerlid beantwoord met: “In het onderwijs werk ik elke dag aan het opleiden van de knapste koppen en handigste handen voor het beste sociaal programma dat er is: een baan. In de Tweede Kamer wil ik verder werken aan het versterken van de ruggengraat in onze maatschappij.”

Aansluitend werd er nog het glas geheven op een voorspoedig 2017 en werd er de rest van de avond gebruik gemaakt om onder genot van een drankje gezamenlijk het nieuwjaar te verwelkomen.