Schriftelijke vragen VVD inzake Schipholparkeren

15 apr 2015 - Eerder heeft de gemeenteraad op voorstel van het college van B&W bepaald dat Schipholparkeren uitsluitend toegestaan werd op Greenpark. De monopolie positie die het college van B&W daarmee realiseerde beperkte andere (bestaande) ondernemers. Het college van B&W zou ook een stringent handhavingsbeleid hanteren. Gezien het tijdsverloop heeft de VVD fractie de volgende vragen ten aanzien van de ontwikkelingen van Schiphol parkeren in Aalsmeer:

1 )  Op welke wijze heeft het beleid geleid tot een economisch stimulerende en opbrengstgevende positie voor Aalsmeer?

2 )  Wat heeft dat vanuit economisch perspectief concreet opgeleverd?

3 )  Welk aantal nieuwe huurders en/of kopers voor Greenpark Aalsmeer heeft dit opgeleverd?

4 )  Met welk concreet aantal verlopen nog gesprekken waarvan te verwachten is dat zij op het Greenpark terrein de economie verder zullen stimuleren?

5 )  Tegen welk tarief per vierkante meter kan men huren c.q. kopen op Greenpark als ondernemer?

6 )  Op welke wijze is dit een tarief dat Greenpark Aalsmeer economisch aantrekkelijk maakt om je er te vestigen?

7 )  Welke handhavingssituaties hebben er plaatsgevonden buiten het terrein van Greenpark?

8 )  De wethouder heeft destijds toegezegd met alle parkeerbedrijven buiten Greenpark in overleg te gaan. Heeft dit plaatsgevonden?

9 )  Welke vergunningen in de Schinkelpolder zijn er afgegeven of ingetrokken?

10 )  Welke tuinbouwbedrijven hebben zich gevestigd in de Schinkelpolder?