Koopzondagen in Aalsmeer een feit

Op 19 februari 2015 is, naar aanleiding van een motie van de VVD Aalsmeer, de nieuwe winkeltijdenverordening aangenomen. Ondernemers hebben nu de mogelijkheid om alle zondagen tussen 12.00-20.00 uur open te gaan. Om te zien hoe dit in de praktijk uitvalt hebben fractieleden van de VVD Aalsmeer op zondag 28 februari een bezoek gebracht aan de geopende Gamma bouwmarkt en de vestigingen van Albert Heijn in Aalsmeer Oost, het centrum en Kudelstaart.

Het viel op dat er direct na opening van de bouwmarkt en de supermarkten in Aalsmeer Oost en Kudelstaart al opvallend veel klanten waren. In gesprekken gaven die klanten aan blij te zijn dat ze nu op de zondagen voor hun boodschappen niet meer naar omliggende plaatsen hoeven. De ondernemers spraken hun waardering uit voor het feit dat, nadat de motie in december was aangenomen, de besluitvorming in de gemeenteraad van Aalsmeer snel heeft plaatsgevonden.