VVD fractie bezoekt bakkerij Borgesius

Op een bijzonder zonnige maandag 28 mei bezocht de fractie van VVD Aalsmeer Bakkerij Borgesius. Het bakkersbedrijf gelegen op Greenpark Aalsmeer was tot voor kort bekend onder de naam Bakkersland.

“De naamswijziging is de reden dat we nog geen bord op het bedrijf hebben hangen met een naam erop”, zegt Sven Offers. Sven is kwaliteitsmanager bij Borgesius en ontvangt met veel enthousiasme de VVD fractie. “We zijn nu ongeveer 1 jaar actief in Aalsmeer. Voorheen werkten we vanuit een locatie in Zwanenburg. Dat pand was verouderd. Een verbouwing in Zwanenburg werd veel te duur waardoor werd besloten te verhuizen en een nieuw pand te betrekken”, aldus Sven.

Bij de verhuizing naar Aalsmeer speelden vooral de bereikbaarheid, de uitvalswegen, de regio en de omvang van het pand een rol. Vanuit een groot en modern pand worden door Borgesius nu maar liefst 210 filialen van Albert Heijn bediend. Er wordt in grote hoeveelheden brood gebakken. “De locatie is geschikt om vooral grote aantallen brood te maken, efficiëntie is hier heel belangrijk”, aldus Sven.

Sven leidt de fractie rond in het enorme moderne pand. Hygiëne is heel belangrijk bij het produceren van brood. Dit betekent dat de VVD fractie, inmiddels gekleed in speciale jassen, schoenen en haarnetjes, voor aanvang van de rondleiding door een menselijke wasstraat loopt. De fractie is onder de indruk van het bedrijf. Zelfrijdende auto’s, grote geautomatiseerde machines en enorme hoeveelheden brood komen voorbij.

Ondanks de grote mate van robotisering en automatisering in het pand, is er toch nog behoefte aan extra personeel. “Momenteel werken er 85 vaste medewerkers bij Borgesius. Wij zijn op zoek naar extra medewerkers, want we zijn het afgelopen jaar snel gegroeid”, aldus Sven. Op 30 juni a.s. houdt Borgesius een open dag . Omwonenden kunnen dan het pand bezoeken. Wil je de open dag bijwonen? Meld je aan via Opendag.Aalsmeer@borgesius.nl “Ook hopen we die dag geïnteresseerde medewerkers te ontmoeten”, sluit Sven af.

Meer weten over de vacatures bij Borgesius? Mail dan naar Caroline Douwstra, c.douwstra@borgesius.nl.