VVD in gesprek met verschillende horeca ondernemers

Fractievoorzitter en lijsttrekker van de VVD Aalsmeer Kudelstaart Dirk van der Zwaag deed de afgelopen dagen een “klein rondje horeca in Aalsmeer” om te horen hoe het met de horecaondernemers ging.

Bij restaurant Oh in de Ophelialaan zit ondernemer Rob Ojevaar midden in de verbouwing van zijn restaurant, gelukkig met de nodige hulp van familie en vrienden. Na een lastige corona-periode staat de blik van Rob, Edith, Arran en Chantal weer op “vooruit” en zij hopen in het vergrote en vernieuwde restaurant vanaf dinsdag 22 februari weer vele vertrouwde en nieuwe gasten te mogen ontvangen met de voor hen zo vanzelfsprekende en typerende gastvrijheid.

Op bezoek bij Brasserie Oevers in Kudelstaart had Dirk, vergezeld door zijn vrouw Hanneke, een leuk en interessant gesprek met horecagezin Joyce en Rob Amelsbeek. Zij zijn ook blij dat de horeca weer open is en kijken uit naar de verdere versoepelingen. In de corona-periode hebben ze het meeste personeel “binnenboord” kunnen houden en hopen nu hun onderneming en hun financiële buffer weer te kunnen opbouwen. Op de vraag van Dirk hoe ze naar hun toekomst kijken was de reactie: “Onze focus is het verder creatief ontwikkelen van onze alom gewaardeerde Brasserie”.

Ook ging Dirk van der Zwaag op bezoek bij Brasserie David aan de Pontweg in Oosteinde. Hier runt de jonge ondernemer David Sargis sinds eind 2020 het restaurant. Op de vraag van Dirk naar zijn ambities kwam een helder antwoord: “mijn droom is om een goed lopend restaurant te hebben aan de Franse Zuidkust”.

Voor VVD fractievoorzitter Dirk van der Zwaag was dit “rondje Aalsmeer” verrassend en inspirerend. Dirk van der Zwaag over deze inzichten “Dat geeft aan dat er voor de vele en diverse problemen die we de laatste tijd hebben gehad, (bijna) altijd oplossingen te vinden zijn. Mede door het beleid van de gemeente om ondernemers tegemoet te komen door verlaging van de gebruikersbelasting OZB en het oprichten van het Corona noodfonds”.

Tot slot wenst Dirk van der Zwaag, mede namens zijn gehele VVD fractie, alle horeca ondernemers in Aalsmeer en Kudelstaart een fantastisch jaar toe.

#vvd #aalsmeer #ondernemen #horeca #kudelstaart #gemeenteraadsverkiezingen2022