VVD fractie leden op de fiets door Kudelstaart

Afgelopen maandagavond 27 juni heeft een aantal VVD fractieleden, op uitnodiging van de Dorpsraad Kudelstaart, deelgenomen aan de jaarlijkse fietstocht door Kudelstaart. Doel van de tocht was om een goed beeld van het dorp te geven; het belichten van zaken die goed gaan en andere die aandacht behoeven.

Het programma startte op het terras van restaurant Oevers aan de Kudelstaartse weg onder het genot van een kopje koffie. Daarna startte de route via de Loswal naar de Heerlijkheid Calslagen. Vervolgens ging men via het Corry Vonkpad langs de sportvelden naar het Voedselbos de Smikkeltuin.

Daarna fietsen men langs de locatie Hoofdweg-Zuid naar de Clantstraat waar enkele speeltuintjes werden bekeken die op de nominatie staan om gerenoveerd te worden.

Via het Van Hengelpad en Geerland kwam men uit bij de ontsluiting van de nieuwbouwlocatie Westeinderhage.

De route vervolgde zich via het vrij liggende fietspad langs de Bilderdammerweg. Bij de nieuwe oversteek en het Stichtse Pad  ging men via het Robend naar het Wetenschapperspad waar men een  blik kon werpen op het achterstallig groenonderhoud.

Via het pseudo-inclusieve speeltuintje Copernicusstraat reed men naar de natuurspeelplaats “de Berg”. Daarna bezocht men het nog op te knappen speeltuintje in de Zeemanhof. Tenslotte stak men de kruising met de Mijnsherenweg over en eindigde de route, via de mooie wijk De Rietlanden langs de Rietpluim en het Dorpshuis,  weer bij de Oevers.

“We hebben op een ontspannen manier Kudelstaart mogen verkennen en kunnen zien wat er speelt bij de bewoners. We hebben hierdoor een duidelijker beeld gekregen van de huidige situatie in het mooie dorp. Een geslaagde avond”.