VVD fractie samen met overige gemeente raadsleden op werkbezoek bij GreenPark Aalsmeer

Afgelopen vrijdag brachten de Aalsmeerse gemeenteraadsleden een werkbezoek aan het Greenpark Aalsmeer. De raadsleden namen een kijkje in het gebied en ze werden geïnformeerd over de ontwikkelingen.

Het gebied rond de bloemenveiling in Aalsmeer wordt ontwikkeld tot een hoogwaardig bedrijventerrein door Green Park Aalsmeer Gebiedsontwikkeling B.V., waarvan de gemeenten Aalsmeer en Uithoorn aandeelhouder zijn. De gemeenteraadsleden, commissieleden en collegeleden gingen in het gebied op werkbezoek om zich bij te laten praten en zelf te aanschouwen wat de huidige stand van zaken is in het gebied.

Na de ontvangst in het gebouw van de Greenpark Aalsmeer aan de Thailandlaan stapten allen onder begeleiding van Greenpark-medewerkers op de fiets om diverse plekken van het Greenpark te bezoeken.

Allereerst werd het Flowerhotel bezocht waar arbeidsmigranten zijn gehuisvest. Vervolgens ging de fietstocht langs De Bloemhof en werden ze bijgepraat over de werkzaamheden in en rondom de sporthal. Een klein stukje verderop werd verteld hoe het Greensquare vorm gaat krijgen in het gebied van het Jac. Stammespark en het Zwanenwater.

Via de Aalsmeerderweg reden de raadsleden naar deelgebied 2 West waar ze konden aanschouwen hoe het gebied naast de firma Van Wijk bebouwd wordt. De raadsleden kregen een goed beeld van de huidige situatie. Met het oog op de behandeling van het bestemmingsplan van dit gebied in de commissievergadering van 13 september a.s. werden er dan ook diverse vragen gesteld aan de directeur van het Greenpark.

Daarna werd het stuk rond het gebouw van Heembouw aan de Zwitserlandstraat bekeken en ging de fietstocht langs de rotonde van de Middenweg-Molenvlietweg. Immers wordt in het gebied ook het verloop wegen aangepast om het bedrijventerrein optimaal in te delen en het verkeer goed af te wikkelen. Zo werd ook het nieuwe viaduct onder de Hornweg bekeken. Er wordt immers een nieuwe weg aangelegd, namelijk de ongestoorde logistieke verbinding die het verkeer via een nieuwe achteruitgang van de veiling direct naar de N201 voert.

Tot slot werd het gebouw van de firma Virgo bekeken. Een mooi voorbeeld van een duurzaam pand. Het gebouw wordt zoveel mogelijk omringd en aangekleed met groen en bovenop is een groen dakterras aangelegd met een aantal bomen. De wens van de raad en Greenpark is immers om de gebouwen zoveel mogelijk in het groen te plaatsen.

De reacties van de raadsleden waren positief. Met de verkregen informatie hebben ze een beter beeld gekregen van de stand van zaken van de gebiedsontwikkeling en de plannen die nog naar de raad komen.

*Bron: Gemeente Aalsmeer - persbericht