Initiatief van de VVD voor een onafhankelijk verkeerskundig onderzoek voor de Westeinderhage ontvangt ruime steun van de overige fracties

Tijdens de oordeelsvormingen commissie vergadering van 13 september pleitte Jan Bouwmeester van de VVD voor een verkeerskundig onderzoek naar de veiligheid van de geplande kruising ten opzichte van een rotonde van het plangebied Westeinderhage – Bilderdammerweg – Geerland. Een vraag gebaseerd op de inbreng van bewoners, welke van mening zijn dat een rotonde verkeersveiliger is. Na ruime steun van andere fracties heeft portefeuillehouder Bart Kabout dit opgepakt en zal een onafhankelijk onderzoek worden ingesteld waarbij, op uitdrukkelijk verzoek van Bouwmeester, ook de bewoners zullen worden betrokken.

De verwachting is dat alles snel wordt opgepakt en er in november een goed onderbouwd advies komt. Dit advies zal bepalend zijn voor de daaropvolgende besluitvorming, zodat het bouwprogramma van Westeinderhage minimaal wordt vertraagd. Hiermee laat de VVD zien dat verkeersveiligheid eerst goed geregeld moet zijn alvorens er gebouwd kan worden. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.