VVD Aalsmeer Kudelstaart kaart bezwaar tegen nachtvluchten op Aalsmeerbaan aan

Tijdens de Beeldvormende commissie vergadering van 17 november heeft Erik Abbenhues namens de VVD Aalsmeer Kudelstaart vragen gesteld om namens het college een bezwaar in te dienen tegen het voornemen van Schiphol om vanaf 2 januari tot 16 april nachtvluchten vanaf de Aalsmeerbaan te laten plaatsvinden.

VVD Aalsmeer Kudelstaart kaart bezwaar tegen nachtvluchten op Aalsmeerbaan aan

Tijdens de Beeldvormende commissie vergadering van 17 november heeft de heer Abbenhues namens de VVD Aalsmeer Kudelstaart vragen gesteld om namens het college een  bezwaar in te dienen tegen het voornemen van Schiphol om vanaf 2 januari tot 16 april nachtvluchten vanaf de Aalsmeerbaan te laten plaatsvinden.

Wethouder Kuin, portefeuillehouder luchtvaartzaken, heeft toegezegd dat er al een bezwaarschrift in de maak is en tijdens de vergadering werd het duidelijk dat hij kan rekenen op de steun van alle partijen. Aanleiding is dat Schiphol het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft gevraagd om tijdens de onderhoudswerkzaamheden aan het banenstelsel in 2023 voor een periode van maar liefst 16 weken nachtvluchten op de Aalsmeerbaan toe te staan.

De VVD Aalsmeer Kudelstaart roept alle inwoners op om individueel bezwaar tegen dit verzoek in te dienen. Dit kan via een internetconsultatie tot uiterlijk 1 december 2022 via deze link: bezwaar tegen regeling groot baanonderhoud. “Wie zwijgt krijgt herrie” aldus de site van Schipholwatch waar de wij ons als VVD fractie volledig bij aansluiten.