VVD op bezoek bij Schiphol

Op 13 januari bezocht een delegatie van de VVD Aalsmeer en Kudelstaart, samen met overige delegaties van de gemeenteraden van Uithoorn en Aalsmeer, op uitnodiging van de Luchtverkeersleiding Nederland, KLM en Schiphol, de luchthaven om de laatste stand van zaken met elkaar te bespreken.

Na een introductie door de directie van de Luchtverkeersleiding, een korte uiteenzetting door de directie van de KLM en een verdere presentatie door de directie van Schiphol, was er ruime gelegenheid tot het aangaan van de discussie over een scala aan onderwerpen. Uiteraard werd er ook stil gestaan bij de overlast die het vliegverkeer vooral in de Zuidoosthoek (Aalsmeer, Uithoorn, Nieuwveen, Ronde Venen) veroorzaakt.

Nieuw was het besef bij alle veroorzakende partijen dat het "groeimodel" dat jarenlang gehanteerd werd, achterhaald is. Concrete oplossingen werden uiteraard niet gegeven, maar het perspectief van "minder vluchten" dringt wel degelijk door bij alle partijen. Een nuttige bijeenkomst, waarbij het in gesprek blijven met elkaar centraal stond.