VVD Aalsmeer-Kudelstaart draagt Sven Spaargaren voor als nieuwe wethouder

De Aalsmeerse VVD-fractie heeft een vervanger gevonden voor de opgestapte wethouder Robert van Rijn. De partij draagt Sven Spaargaren voor. Spaargaren heeft een financiële achtergrond.

De Aalsmeerse VVD-fractie heeft een vervanger gevonden voor de opgestapte wethouder Robert van Rijn. De partij draagt Sven Spaargaren voor. Spaargaren heeft een financiële achtergrond, jarenlang gewerkt bij Rabobank Nederland en is nu vermogensadviseur/DGA bij Spaargaren & Sommer Vermogensadvies.

De VVD’er is een bekend figuur in de gemeentepolitiek van buurgemeente Oegstgeest. Sinds 2010 is hij gemeenteraadslid/commissielid in Oegstgeest en woordvoerder  financiën, economie, grondexploitaties, sport en veiligheid. In de periode van 2022 tot heden lid van de VVD partijcommissie Financiën van de Tweede Kamer.

Spaargaren woont in Oegstgeest maar zal terugverhuizen naar Aalsmeer. Naar eigen zeggen kijkt hij er naar uit om voor Aalsmeer en haar inwoners en ondernemers aan de slag te gaan. “Aalsmeer is een fantastisch mooi dorp met al haar groen, tradities en bedrijvigheid. Het zou een grote eer en genoegen zijn om bij te mogen dragen aan een nog mooier Aalsmeer.” De portefeuille van Spaargaren bestaat onder meer uit financiën, economie, werkgelegenheid, recreatie & toerisme en Greenport en Green Park.

Sven Spaargaren (1969) is opgegroeid in Aalsmeer als zoon van een seringenkweker. Na zijn studie agrarische bedrijfskunde begon hij als organisatieadviseur voor diverse bedrijven. Daarna werkte hij bij diverse banken en heeft nu een eigen bedrijf. Spaargaren is getrouwd met Annelies en heeft drie kinderen.

Fractie voorzitter Dirk van der Zwaag is verheugd met de kandidatuur van Spaargaren. “Ik heb Sven leren kennen als een integer persoon met kennis van zaken. Iemand die collegiaal is en verbinding zoekt. Met zijn deskundigheid zijn wij overtuigd dat hij een waardevolle bijdrage zal leveren aan Aalsmeer en haar inwoners.

Op 29 juni stemt de gemeenteraad over de aanstelling van Sven Spaargaren als lid van het college van burgemeester en wethouders.