Raadsbrede motie tegen de natuurvergunning Schiphol

Donderdag 2 november heeft de gemeenteraad Aalsmeer een raadsbrede motie aangenomen waarin wordt opgeroepen om een stevig protest tegen de verleende natuurvergunning aan Schiphol aan te tekenen.

Raadsbrede motie tegen de natuurvergunning Schiphol

Donderdag 2 november heeft de gemeenteraad Aalsmeer een raadsbrede motie aangenomen waarin wordt opgeroepen om een stevig protest tegen de verleende natuurvergunning aan Schiphol aan te tekenen. Door deze natuurvergunning heeft Schiphol een vergunning tot maximaal 500.000 vluchten per jaar gekregen.

Het college zal dit protest verwoorden in een harde brief die aan het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit wordt gestuurd. Portefeuillehouder Gido Oude Kotte verklaarde “volledig achter de motie te staan” en was verheugd op deze collectieve ondersteuning van de raad.

Samen met alle Aalsmeerse partijen geeft VVD Aalsmeer – Kudelstaart hiermee een duidelijk signaal af dat de gezondheid van de bewoners bovenaan staat.